MASHUP FACTS


Eindelijk achterover leunen!
maart 24, 2008, 2:47 pm
Filed under: let's get it started, mashup

Eindelijk is het dan zover. Na weken lang keihard werken voor de paasdrukte kan ik nu dan weer eens lekker achterover leunen. Tijd om eens wat meer te schrijven op deze weblog en tijd om eens terug te kijken naar het afgelopen jaar. Mijn eerste mashup maakte ik ongeveer een jaar geleden. Eigenlijk geinspireerd door het item dat ik iedere week op vrijdag hoorde bij 3FM DJ Paul Rabbering, de vrijdagmiddagmix. En het was meteen raak! Mijn eerste mix werd 20 april vorig jaar gedraaid bij 3FM. Dat smaakte natuurlijk naar meer. De ideeen stapelden zich op en ik werd helemaal gefascineerd door de mashup scene. Eigenlijk is al het andere muziekproductiewerk wat ik voorheen deed naar de achtergrond verdwenen. Inmiddels iets van 20 mashups gemaakt en nog zeker zoveel niet afgemaakte op mijn computer staan. Toch een soort van verslaving denk ik. Het is ook erg leuk om je mixen terug te zien op andere sites en natuurlijk airplay te krijgen. Toch een soort van bevestiging dat je het goed doet. Maar vorige week was er voor mij toch een hele bijzondere gebeurtenis, mijn eerste mashup in opdracht van een commercieel bureau dat een grote show moest organiseren ter gelegenheid van de opening van een groot winkelcentrum in tilburg. In combinatie met slagwerkers en 25 dansers op de catwalk en dan je mashup keihard over het plein horen knallen, gaaaaafffff. De inhoud van de mashup moest aansluiten bij het thema “shopping” en dat was nog wel een hele klus maar uiteindelijk super geslaagd. Ja, en dat smaakt natuurlijk ook naar meer………

4 reacties so far
Plaats een reactie

Echt te gek, Marc! Zag je zeker wel een paar mensen kijken van “huh, wat is dit?” hahaa. Chapeau!

Reactie door Martinn

Ja was wel apart, hele plein vol met mensen, jong en oud de burgemeester van Tilburg de minister van economische zaken en nog wat bobo’s en dan keihard mijn mashup in combinatie met de dansers, het knalde enorm! Er zullen best een aantal mensen hebben staan toeteren met hun oren….haha!

Reactie door mash2mix

Erg cool hoor, Marc! Zou het nummer best willen hebben voor thuis. Affijn, we wachten het rustig af. Misschien zie ik het t.z.t. wel verschijnen op GYBO. 😉

Reactie door G3RSt

Prachtig om te lezen hoe snel dingen zijn gegaan. En ook van mij groot compliment voor deze topact!

Reactie door Frank




Geef een reactie

