MASHUP FACTS


Dutch mashup chart!
februari 25, 2008, 10:20 pm
Filed under: dutch mashup chart

 dutch-mashup-chart-logo.gif

Afgelopen week poste G3rst op gybo een mashup tussen een Engelse (oasis ) en Nederlandse (doe maar) band. Dat bracht bij virualDJ en G3rst het idee om eens wat meer met Nederlandse artiesten te gaan mashup mixen. Even  twee quotes gepost op gybo: virtualDJ says:I think it’s time though that the dutch bootleggers should get together and try to make a full album using classic dutch artists (Brood, Golden Earring, Nits, Hazes maybe).   g3rst says: That is a GREAT idea! It could be an item on gybo, but then again, I guess it’s a bit too fringey.  Maybe mash2mix can post something on his blog about this? https://mashupfacts.wordpress.com Would make great Dutch project/challenge!

Ja…. dan kun je er niet meer onderuit om hier iets over te schrijven. Ik ben eens gaan zoeken of er uberhaupt “Nederlandse” mashups zijn. Ben zelf namelijk nog geen jaar bezig in deze materie dus ook niet bekend met het verleden hiervan. Toch kwam ik een aantal interessante dingen tegen. Ik heb ze even op een rijtje gezet.

4xsampaul

heb je even without me  frans bauer vs eminem

bobby martini

with love on fire   hilary duff vs ferry corsten vs simon le bon

carty

ice queen & stop   within temptation vs q-tip

dj erb

radar root down  golden earring vs beastie boys vs ludacris

dj payroll

smack my limit   2Unlimited vs Prodigy

fissunix

No Crank Limit  2 Unlimited VS Soulja Boy 

giac

tom’s stratosphere  suzanne vega vs junkie xl 

xam  

sexy dansplaat  justin timberlake vs brainpower.

madmixmustang

even love U far away  racoon vs muse

the invisible wasmasjien  genesis vs trafassi

martinn 

no man loves you more  racoon vs hevia

zijn het je sporen   guus meeuwis vs koos albers  (grappig!)

fly in your arms tonight   cuttin crew vs 2 brothers on the 4th floor

advertising fiesta   robbie williams vs sunclub

jack to something  velvettes vs hithouse

land of the silmarilia   genesis vs carlos

Every Single Englishman  sting vs dj jean

Topla-Di-Topla-Da  beatles vs Guillermo & Tropical Danny

Mash-U-Lator

squeeze me to the ground  dj blaqstarr vs kraak & smaak

Pytski 

non drop  the partysquad ft brainpower vs snoop dogg

dom lomp & no limits   2Unlimited vs The Opposites

prosac 

right of someway  within temptation vs ferry corsten

pheugoo

twilight back  Justin Timberlake vs 2 Unlimited

paul rabbering

wats bad and smooth  de jeugd van tegenwoordig vs michael jackson

g3rst 

32 wonderwalls  oasis vs doe maar

party non stop  the partysquad ft. brainpower vs kraftwerk

oh carolientje  shaggy vs willeke alberti

brimful konijntje  Cornershop vs The Junkies

virtualdj

country hocus pokus  focus vs nelly

Ja ik weet het, de combinatie’s zijn niet allemaal 100% Nederlands maar je moet ergens mee beginnen.

Ik ga proberen om in de loop van dit jaar deze lijst up to date te houden en aan te vullen wat ik op het web tegenkom. Heb je een mix met nederlandse invloeden of kom je er zelf een tegen die niet in de lijst staat laat het me dan even weten.  Heb je zelf nog een idee voor dit format dan is dat natuurlijk altijd welkom.

9 reacties so far
Plaats een reactie

Hee, te gek Marc! Leuk dat je dit artikeltje hebt gepost.

Het lijkt me inderdaad leuk om wat meer Nederlandse mashes te maken! 😀

Ik heb, naast die recente oasis/doemaar mashup, in het verleden een mix gemaakt van de partysquad vs kraftwerk – die staat overigens ook op mijn site (‘party non stop’).

En ik ben momenteel met een nieuwe Nederlandse mashup bezig – die is waarschijnlijk ergens deze maand wel af.

G.

Reactie door G3RSt

jep, staat er al bij!… Ben benieuwd naar je nieuwe.
Moet nog even nadenken over hoe ik dit item ga neerzetten… maar het is een begin!

Reactie door mash2mix

Leuk hoe je dit allemaal hebt opgepakt. Zelf ging mijn gedachtengang toen ik mijn opmerking schreef eerder uit naar wat Schmolli met Falco heeft gedaan. Een heel album met tracks waar minstens 1 nederlandse artiest in zit. En dan denk ik niet aan Vengaboys of andere nederlands bubblegum danceacts. Dat is te makkelijk. (hoewel als het goed gedaan wordt het zeker wel mag natuurlijk). G3rst’s Partysquad/Kraftwerk mashup is trouwens erg goed

Reactie door Virtual DJ

Ooh ja, dat kan natuurlijk ook! Ik leg het bij de andere tig ideeen die ik nog heb. Ga ik zeker nog een keer gebruiken.
De blog is nog in opstartfase en iedereen die met suggesties aankomt is welkom. In april ga ik alles goed onder de loep nemen. Heb het op dit moment erg druk en een dag heeft maar 24 uur……….helaas.
Misschien kunnen we met een aantal mensen iets in een samenwerkings verband doen? heeft er iemand interesse?

Reactie door mash2mix

Hey Marc! Over je laatste commentaar – wat betreft de site en alles. Ik zou je best een beetje kunnen helpen met de vormgeving van mashup facts, als je wilt. Dat is namelijk wat ik overdag doe – websites ontwerpen. Heb je daar wat aan?

G.

Reactie door G3RSt

offuh een gehele mashup album met 2unlimited
en die dan “too unlimited” noemen
moehoehaHAHAHAAAAAAAAAAAAHHHHH

btw de nieuwe pheugoo website begint al aardig gestalte tekrijgen
dus mis dat niet! http://www.pheugoo.com
goh dit lijkt ff veel op spam…
maar dat is het echt niet hoor…

…heus!

Reactie door pheugoo

hey Maurice, goed je hier te zien….. ja spam…. hahaha heb jij ervaring mee toch. Nieuwe website ziet er goed uit. Ik zag dat je een nieuwe mashup online hebt staan, ga zo even luisteren.

doei marc

Reactie door mash2mix

[…] Jeroen is absoluut een klasse mashupgast,  neem de moeite eens om zijn site te bezoeken waar je nog meer mooie mixen kunt vinden! En ja… dit is er natuurlijk ook een voor in de dutch mashup chart. […]

Pingback door Vrijdagmiddagmix 21 maart! « MASHUP FACTS

[…] ‘Bad’ en ‘Smooth Criminal’ van Michael Jackson. Lekkere mix die ook in de dutchmashup chart past. Toch nog een gaatje gevonden tussen het verhuizen […]

Pingback door Vrijdagmiddagmix 25 april. « MASHUP FACTS




Geef een reactie

